Vi strävar efter att erbjuda en smidig och trygg upplevelse vid köp av våra utomhuskuddar. Nedan hittar du information om vad som gäller för frakt och returer:
Frakt
Fraktkostnaden beräknas vid utcheckning och anges i kontakt med oss, baserat på land och antal. Leveranstiden är vanligtvis mellan 3–7 arbetsdagar, men kan variera beroende på lagerstatus och transportör.
Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara oanvänd, i nyskick och förpackad i originalförpackningen. Kostnaden för returfrakt står kunden för, om inte annat överenskommits.
Reklamationer
Om varan visar sig vara felaktig, skadad eller inte överensstämmer med din beställning, har du rätt att reklamera den inom tre år enligt konsumentköplagen. Kontakta oss så snart som möjligt om du upptäcker ett fel, så hjälper vi dig att lösa situationen*.
Returhantering
För att göra en retur, kontakta vår kundservice för instruktioner och en retursedel. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt returen.
*Vilka fel omfattas av reklamationsrätten
Enligt konsumentköplagen har du som kund rätt att reklamera fel på en vara inom tre år från köpdatumet, förutsatt att felet inte beror på normalt slitage eller felaktig användning. Följande typer av fel omfattas vanligtvis: Ursprungliga fel: Fel som fanns vid leverans, till exempel tillverkningsfel, fel på materialet eller att varan inte motsvarar vad som avtalats. Dolda fel: Fel som visar sig inom sex månader från köpet antas vara ursprungliga, såvida Daggkåpa kan bevisa motsatsen. Kvalitetsproblem: Om en kudde inte håller den kvalitet eller funktion som rimligen kan förväntas, till exempel att en vattenavvisande yta snabbt försämras trots korrekt skötsel. Fel som beror på normal förslitning, felaktig skötsel eller yttre påverkan (till exempel kraftigt slitage, fläckar från spill eller skador från väder) omfattas inte av reklamationsrätten.
Vi rekommenderar att du kontaktar oss om du har några frågor om frakt, returer eller reklamationer – vi hjälper dig gärna!